Flytta till Sandviken

Jag hittade en sida på kommunens hemsida där man vänder sig till inflyttade personer i Sandviken. Eftersom både jag och ni är inflyttande så tyckte jag att det kunde vara intressant att läsa.

Läs om att flytta till Sandviken här!!

Hur många invånare finns det i Sandviken?
Läs röster från inflyttade och skriv sedan något om vad du tycker om Sandviken i kommentarer.

Det finns också en tidning för nyinflyttade.
Du kan läsa tidningen här.

Du kan läsa i tidningen men även använda den för att träna skriv. Du kan skriva av (kopiera) text från tidningen.

imagesCAS7MW0B

10 responses

  1. Hej Sofie! Det är mycket svårt att skriva kort om vad jag tycker om Sandviken. Jag gillar den här staden. Jag gillar människor som bor här. Jag har många vänner och jag älskar dem. Jag känner mig bra och bekvämt här. Jag är glad!

    1. Okej Natalia
      vi kan dricka Wisky tillsammans med Almaz ,Jasmin och alla andra personer i skolan (lärare är välkommen också ) om de vill
      vad sägr du??

      1. Jag håller med, det är en bra idé att träffas utanför skolan. 🙂

  2. Hej!
    Det är 37250 invånare bor här och det är ökningen med 161 personer jämfört med 31 december 2012.
    Jag tycker att rösta är svårt men jag ska ge min åskter om Sandviken:
    Det är jättelungt som människor bor här och det är tyst i hela staden.
    Jag tycker alltid natur här.
    Det finns inte höga byggnader.
    kommunen ger service åt invånarna.

  3. Gerlind Rücker | Svara

    Hej.
    Jag tror att Sandviken är en lugn och liten stad med många grönområden vad jag tycker om . Jag trivs här.
    Dessutom finns det allt vad man behöver.
    Tyvärr har jag ingen vänner här men jag hoppas att det ändras snart.

  4. Hej!
    Sandviken är en suverän stad men Tyvärr ! Jag ska flytta efter tre månad .

  5. Mohammed AL Tekreeti | Svara

    1.Det finns många personar flyttade till Sandviken från 2011 till nu .
    2. Sandvein är lite staden och det finns inte månge söker har samma Stockholm eller Goteborg.
    3. Det finns I Sandviken ca 37.200 invånare .
    4. Jag försöker att flytta till annan en stor stad. Jag vill tillbaka till Stockholm .

  6. Hej Sofie!
    Folkmängd Sandvikens kommun 31 december 2013 var 37.250. Jag har bott här i fem månader och trivs bra. Sandviken är en liten stad men det är bättre för familjer som har barn. Sandviken är en lugn stad och har trevliga människor.

  7. Hej Sofie
    Hur är det??
    Sandviken är liten stad och det är vad är bra och inte bra i samma tid.
    Jag vet inte hur jag måste beskriv det.

  8. Jag bor i Storvik. Sandviken är bättre än Storvik. Det är 37.250 personer bor i Sandviken.

Kommentera

